90 prosent er fornøyde med Tromsøbadet: – Setter pris på tilbakemeldingene
Tromsøbadet scorer «utmerket» på kundetilfredshet, og gjør det vesentlig bedre enn i 2022, viser en fersk undersøkelse.
– De nye tallene viser at gjestene våre er mer fornøyde med oppholdet sitt i år sammenlignet med 2022, det er svært gledelig.
Det sier daglig leder i Tromsøbadet, Siv-Hege Helsing Schrøen, om KTI 2022.
Over 850 av Tromsøbadets besøkende gjennomførte årets kundetilfredshetsundersøkelse (KTI) i uke 40 - 42.
Undersøkelsen viser at 90 prosent av alle som tok undersøkelsen er fornøyde med besøket på Tromsøbadet, og 60 prosent er så fornøyde at de også vil anbefale Tromsøbadet videre til andre.
– Vi setter stor pris på tilbakemeldingene. At så mange deltar kan tyde på at Tromsøbadet er viktig for mange. Vi ønsker å bli bedre, og dette gir oss et godt grunnlag for å jobbe mot å bli bedre, sier Helsing Schrøen.
Av alle de 850 som svarte, mottok Tromsøbadet 266 kommentarer om hvorfor deltakerne vil anbefale Tromsøbadet til andre. Da svarte rundt 44 prosent at de vil anbefale Tromsøbadet videre på grunn av fasilitetene, 27 prosent mener helhetsopplevelsen er årsaken, mens 20 prosent peker på anlegget som fint og familievennlig.
Ifølge Net promoter score (NPS) i undersøkelsen, som måler hvor sannsynlig det er at gjester vil anbefale badelandet videre, skårer Tromsøbadet 49.
En score på 30 er bra, mens en poengsum på 50 er utmerket, ifølge NPS.
10 prosent svarte at de var mindre fornøyde med besøket.
– Vi ser også at en liten del av de besøkende kunne hatt en bedre opplevelse hos oss. Vi har som mål om at våre gjester skal være fornøyde med oppholdet deres. Om en er misfornøyd, så er det en for mye, sier daglig leder Siv-Hege Helsing Schrøen.
Hun legger til:
– Undersøkelsen gir grunnlag for å bli enda bedre på rutinene knyttet til renhold, service og helhetsopplevelsen. For oss er det viktig at våre gjeste er fornøyde med oppholdet.
Kundetilfredshetsundersøkelsen 2023 (KTI)
KTI blir gjennomført årlig av alle medlemmene av Badelandene. Da vil besøkende gjester ila uke 40,41 og 42 kunne ta en spørreundersøkelse angående badelandet i deres området. Spørreundersøkelsen tar rundt 4 minutter å svare på, og det er både multiple choice-svar, og man kan legge ved en lengre kommentar. Undersøkelsen blir gjennomført for at medlemmene av Badelandene skal få et bredere kvantitativt grunnlag å jobbe med - og videre kunne tilby en bedre opplevelse for gjestene.