91 prosent er fornøyde med Tromsøbadet: – Positiv utvikling
Tromsøbadet scorer «utmerket» på kundetilfredshet, og gjør det vesentlig bedre enn i 2022, viser en fersk undersøkelse.
– De nye tallene viser at gjestene våre er mer fornøyde med oppholdet sitt i år sammenlignet med 2022, det er svært gledelig.
Det sier daglig leder i Tromsøbadet, Siv-Hege Helsing Schrøen, om kundetilfredshetsundersøkelsen (KTI) 2023.
1167 av Tromsøbadets besøkende gjennomførte årets kundetilfredshetsundersøkelse (KTI) i uke 40 - 42.
Undersøkelsen viser at 91 prosent av alle som tok undersøkelsen er fornøyde med besøket på Tromsøbadet, og 64 prosent er så fornøyde at de også vil anbefale Tromsøbadet videre til andre.
– Vi har mottatt mange kommentarer og tilbakemeldinger på hva vi kan gjøre bedre, og dette tar vi følgelig på høyeste alvor og skal jobbe for å bli enda bedre, sier Helsing Schrøen.
Ifølge Net promoter score (NPS) i undersøkelsen, som måler hvor sannsynlig det er at gjester vil anbefale badelandet videre, skårer Tromsøbadet 55. Til sammenligning skårte Tromsøbadet 49 i 2022.
En score på 30 er bra, mens en poengsum på 50 er utmerket, ifølge NPS.
9 prosent svarte at de var mindre fornøyde med besøket.
– Vi registrer at at vi får flere fornøyde gjester, men ser at en liten andel er mindre fornøyde med opplevelsen hos oss. Vi har færre misfornøyde gjester sammenlignet med 2022, og det er bra. Samtidig er én misfornøyd gjest én for mye. Vi ønsker at alle våre gjester skal ha en god opplevelse på Tromsøbadet, sier daglig leder Siv-Hege Helsing Schrøen.
– Vi skal jobbe videre med resultatene fra undersøkelsen, og bli endra bedre på rutiner knyttet til renhold, service og helhetsopplevelsen
Kundetilfredshetsundersøkelsen 2022 (KTI)
KTI blir gjennomført årlig av alle medlemmene av Badelandene. Da vil besøkende gjester ila uke 40,41 og 42 kunne ta en spørreundersøkelse angående badelandet i deres området. Spørreundersøkelsen tar rundt 4 minutter å svare på, og det er både multiple choice-svar, og man kan legge ved en lengre kommentar. Undersøkelsen blir gjennomført for at medlemmene av Badelandene skal få et bredere kvantitativt grunnlag å jobbe med - og videre kunne tilby en bedre opplevelse for gjestene.